sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Lassie : Iubire, viata, supravietuire

     Proverb romanesc :
" Din bucata mea de paine, am hranit un om si-un caine, /
Omul nu ma mai cunoaste, cainele ma recunoaste ! " .
          Va spun din start ca filmul de fata, " Lassie ", din 2005, este varianta cinematografica cea mai reusita din punctul meu de vedere . Spun asta pentru ca inaintea lui au fost un serial TV de succes si cateva filme sa spun mediocre .
     Acest film aduce mai mult ca toate in prim-plan, ideea fidelitatii, iubirii si supravietuirii .
   Filmul are si niste atuuri serioase : distributie, regie si poveste . Imi permit sa le ating pe rand :
Piticul si Tootsy
1.Distributie : Este o regula aproape generala ca actorii mari sa ridice filmul . Aici, Peter O'Toole nu mai avea ce sa ridice . Oricum, prezenta sa de nobil tafnos este mare si cred ca sangele de englez l-a ajutat foarte mult in abordarea rolului . Nu m-a cucerit de tot micul actor, dar nepoata nobilului da . Samantha Morton si John Lynch joaca extraordinar . Despre pitic ce sa mai zic ? Haios pana la cer . Collie-ul " Lassie " si micul Tootsy sunt divini .
2.Regia este ireprosabila, Charles Sturridge reusind inca un film decent si frumos .
3.Filmul este presarat cu elemente comice dar si tragice . De la hohotele de ras din scena cu sala de tribunal sau scaparea lui Lassie de la mosia scotiana, pana la moartea micutului Tootsy sau caderea lui Lassie, intalnim un analgam de sentimente pure . Recunosc (,) ca mi-am inabusit cateva lacrimi la ultimele doua scene mentionate .
     Sunt un mare iubitor de animale, in special de caini . Se spune ca vazandu-l pe om singur, Dumnezeu i-a dat cainele . Tin minte ca, enervat fiind la culme de un omulet de stiinta, i-am spus " Daca omul asa a ajuns, dupa ce s-a tras din maimuta, mai bine ne trageam din caini " .
   Film care demonstreaza asta . Lupta unui caine pentru iubire ! Nota 10 . ( publicat si pe CinemaRx )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu