vineri, 4 februarie 2011

Inima de tigan : from hiar tu eterniti, manca-ti-as !

          Stimati tigani, stimate tiganci, ingaduiti-mi sa va fac o confidenta . Sunt un roman mandru si a venit vremea sa va comentez progenitura, samanta din care au inflorit cele mai absconse productii ale Media Pro Pictures : Regina, State ( de Tigania ) si Iubire si Onoare ( care preia cu varf si indesat tema din " Inima de Tigan " ) .
     Vorbind de aceasta telenovela " Inima de Tigan " se pot discuta trei teme : distributie, scenariu si mediatizare / impact la public . ( regia nu mai trebuie comentata, nu-mi bat capul cu prostii )
Asadar :
   1.Distributie : punctul forte al acestui film . Avem parte de un regal actoricesc : Gheorghe Dinica, Marinus Moraru, Gheorghe Visu, Florina Cercel, Florin Zamfirescu ( si fiul ), Carmen Tanase si prezentele episodice ale lui Vladimir Gaitan si Dorel Visan . Actorii principali Denis Stefan si Andreea Patrascu se descurca, nu zic nu, dar neprofesionisti sunt si se simte . Au fost adaugate personaje abjecte, ca cele facute de Ioana Ginghina si de alti satrari .
Pentru cine m-am uitat...
   2.Scenariu : o idee demna de occident, cea a discriminarii si a prejudecatii rasiale ( pe care le practica si subsemnatul cu indarjire ) . O idee chiar draguta si un scenariul bun, dar care trebuia sa se axeze mai mult pe personajele principale si sa nu mai dezvolte si povestile altor personaje destul de minore . Acest scenariu a fost aproape distrus de regie si de jocul prost al unor actorasi .
   3.Mediatizare : aici tiganii au tipat ca iar vine discriminarea si Gheorghe Dumbrava devine specimenul romanului rasist . Lumea s-a uitat la telenovela ( cum am facut si eu ) si a tras cateva concluzii ( cel putin eu mi-am pus niste intrebari ) . Alt fapt jenant este ca marii actori, ca si actorasii, au fost transformati in personaje si de cate ori nu ati auzit actorii : " Pe mine lumea ma stie de ... si asa ma striga pe strada ! " ?
     Pentru cei ofensati ca eu am i-am acordat cateva laude, amintesc de vorba doamnei Ileana Stana Ionescu : " Ma uit zilnic la telenovele pentru a-mi vedea colegii . Daca imi place ce vad intru in substrat ! " . Plus ca eu spun un lucru : multe critici de mai jos sunt pur si simplu pentru a se angrena intr-o idee generala, formata nu de " Inima de Tigan " , ci de ceea ce a urmat, transformand totul intr-o tiganie .
          Am putut sa diger aceasta telenovela . Dar ce a venit pe urma : Regina, cu ... ( n-am gasit epitetul ) Diana Dumitrescu, State, in care Gheorghe Visu se tiganeste si in ziua de astazi si Iubire si Onoare, unde tiganii s-au schimbat cu arabii, a fost parfum de gunoi . From here to eternity !
      Repet : am vazut aceasta telenovela pentru marii actori care au ridicat productia .
   Ca-i dau 7 sau 8, tot aia imi e . ( publicat si pe CinemaRx )

                                   Semneaza al dumneavoastra, Maresal

Un comentariu:

  1. Nu am rezistat sa vad nici macar jumatate de episod din telenovela asta, iar despre cele ce au urmat, gen Regina, State de..., Iubire si Onoare, nici nu mi-a trecut prin gand sa o fac! Imi creeaza repulsie tot ce este legat de acest grup etnic.

    RăspundețiȘtergere