marți, 1 februarie 2011

( pl) E ( a ) V A

          Toamna lui 2010 . M-am intalnit cu un vechi prieten . Mergeam pe strada acoperita de frunze si vad pe peretele unui cinematograf un afis frumos, cu un chip angelic, un cap mare, ca de neamt si un mustacios cu palarie, ca agentii KGB . Mai vad un tren ( pasiune de-a mea ) si un soldat neamt cu casca . Tipic celui de-al Doilea Razboi Mondial . Nu prea mai vazusem un film bun despre acest capitol al istoriei . Stand in fata cinematografului, nici unul dintre noi nu stia ca este o ecranizare dupa " Fiul Risipitor " al lui Radu Tudoran . Il ademenesc pe acest prieten in sala . Doi straini in intunericul salii asteptau inceperea filmului . Ne-am alaturat lor . Am chicotit putin . Incepe filmul . Ce am vazut putea fi un somn frumos, daca nu as fi atat de zgarcit incat sa nu vad un film pe care am dat banii .
Nu ma apuc sa iau filmul cap coada pentru ca m-ar lua somnul de-a binelea .
     Daca actiunea lipseste ( intentionat scoasa de autor ), trebuia sa faci ce a facut el : a creat ( ce-i drept greu ) o atmosfera idilica si sentimentala . O lume a psihologiei Evei . Dar ? Filmul n-are nici una, nici alta . Firul narativ ( al filmului ! ) este nu plictisitor, ci mormantal .
Trecand la interpretare :
   Amy Beth Hayes : Frumoasa, cu oarecare sensibilitate, chip angelic .Dar vorba aia : cand te bagi in rahat, te faci una cu el . Ea sa fie Eva ? Mai pardon .
   Un Patrick Bergin molatic, nu incisiv cum presupunea rolul . Vincent Regan gras si batran, fara a aprinde vreun interes .
     Sa nu mai vorbesc de scenele cu caracter istoric, unele care ar fi putut salva filmul . In schimb un peisaj frumos, montan .
   Maia Morgenstern, Vlad Radescu si Claudiu Bleont sunt niste luminite in intunericul de " somn usor " din sala !
     Ca final, spunea Sergiu Nicolaescu intr-un interviu :
   - Domnule Nicolaescu, ati adaptat cu succes multe romane importante . Ce ati fi vrut sa mai adaptati ?
   - Este vorba despre " Fiul Risipitor " al lui Radu Tudoran . Dar nu am gasit actrita potrivita si toata cariera am simtit ca nu o voi gasi . A venit si Revolutia si Cinematografia a ruginit !
           Scot un " 5 " printre dinti si il scol pe amicul meu .( publicata si pe CinemaRx )

Amy Beth Hayes
Patrick Bergin
Vincent Regan


                                                       Semneaza al dumneavoastra, Maresal

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu