duminică, 6 martie 2011

Margareta Pogonat, marea actrita la 78 de ani

          Desi se afla in exilul uitarii, exilul in care singura a simtit ca trebuie sa mearga, aidoma altor mari actori, altor mari artisti, care au fugit de prigoana inculturii, Margareta Pogonat ramane una dintre marele doamne ale teatrului si filmului romanesc .
      Avand toate calitatile unei mari actrite, dintre care enumar : feminitatea ( poate cea majora ), frumusete, talent, eleganta, noblete, sarm, sensibilitate, Margareta Pogonat a dat dovada in fiecare rol de puterea de a crea unele dintre cele mai diverse si frumose personaje si enumar cateva filme in care personajele sale m-au fermecat si pe care vi le recomand :
          - serialul de mare succes " Pistruiatul ", " Actorul si salbaticii ", piesa televizata " Visul unei nopti de iarna ", serialul " Lumini si umbre ", " Crucea de Piatra " si multe altele . Deasemenea m-a incantat aparitia ei in " Binecuvantata fii, inchisoare ", unde o joaca pe doamna Maria Maresal Antonescu .
      A trait si s-a consumat in iubire, ca in cariera .
          Acum ii invata pe altii meserie, prelucrand talentul tinerilor . Preda din cate imi amintesc la Universitatea Ecologica ( asemenea marelui Constantin Codrescu ) sau la Spiru Haret . Multi dintre marii actori nu au ce cauta la UNATC sau la TNB, desi sunt mult mai talentati ca o gramada de oameni de pe acolo .
       Ii urez un sincer si vesnic la multi ani ei ( 78 de ani ), Ilincai Goia ( 42 de ani ) si badiei Ernest Maftei, care implineste 91 de ani in     Rai .
     Nota 10 pentru o actrita de mare sensibilitate a tot ce inseamna actorie romaneasca !

Selectie de citate :
1." Munca în artă nu se măsoară cu nimic. Te consumi din tine şi, deci, nu te economisi dacă vrei să o faci bine. "
2." Mă felicit pentru răbdare şi pentru perseverenţă. Oricât de multe greutăţi am întâmpinat, am mers cu perseverenţă înainte şi am ajuns nu chiar acolo unde mi-am dorit, dar nu mă pot plânge."
3."Nu m-am dus niciodată să-mi aleg un rol sau să presez un director de teatru să mă lăse să joc într-o anumită piesă. N-am făcut-o niciodată. Există o demnitate a meseriei pe care n-o pot ignora. "
4." Totul este să vrei să faci ce-ţi place să faci. Asta am făcut eu făcând actorie. Dacă vrei să-ţi faci bine meseria trebuie să depui foarte mult efort ca să fii cel mai bun. Cred că este o deviză generală pe care o are toată lumea. "
5. " Pe studenţii mei îi învăţ ceea ce am învăţat şi eu... teatru. Adevărul, realitatea, sinceritatea, inventivitatea, îi învăţ să se culturalizeze, pentru că eu consider că un actor prost şi incult nu îşi mai are locul. Nu întotdeauna reuşesc, dar măcar ştiu că am încercat. "

Cu Mihai Paladescu 
                                                      Semneaza al dumneavoastra, Maresal

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu