luni, 31 octombrie 2011

Biblioteca pentru toţi: "Cele mai frumoase poezii de dragoste" de Adrian Păunescu

Comemorare specială a Jurnalului Naţional



Miercuri, 2 noiembrie, Jurnalul Naţional apare împreună cu "Cele mai frumoase poezii de dragoste" de Adrian Păunescu.

Dacă până la capătul destinului nostru ne-am întâlni măcar o dată cu dragostea. Cea adevărată. Cea pe care o simţi şi o transmiţi din tot sufletul. Dacă iubirea ar fi singurul război al lumii… Dacă ne-ar păsa cu adevărat de lucrurile importante din viaţa noastră şi dacă le-am acorda locul potrivit la momentul… potrivit. Cu siguranţă, drumul nostru ar arăta cu totul altfel …

"Să ştiţi că eu n-am să mai falsific trecutul meu/fii n-am cum să mai dau înapoi./ Eu când am făcut o declaraţie de dragoste,/ Parc-am făcut declaraţie de război./ Dacă nu izbândeam în iubire era moarte,/ Nu concepeam o altă împărţire/ Decât la doi./ Eu când am făcut o declaraţie de dragoste,/ Parc-am făcut declaraţie de război./ fii-acum sunt la fel./ Îmi păstrez trăsăturile./ Stupul meu mai trimite către voi/ Câte-un roi,/ Dar fiţi atenţi/ Că eu, şi când fac o declaraţie de dragoste,/ Parcă fac declaraţie de război./ Dacă zic: te iubesc,/ Asta sună a ordin/ fii-n faţa femeii/ Ce măreţ mă-ncovoi/ Vă iubesc şi vă rog să primiţi/ Această declaraţie de dragoste/ Ca pe-o declaraţie de război/ Dac-ar rămâne iubirea/ Singurul lumii război." (ADRIAN PĂUNESCU, Declaraţie de dragoste, 1986)


Semnează al dumneavoastră, Mareşal

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu