luni, 21 noiembrie 2011

Mai populară decât Hamlet! Stela Popescu, regina Teatrului de Revistă, ne oferă îndreptarul pentru "şuşă" - Jurnalul Naţional


Crede că actorul de revistă este mult mai popular decât cel mai bun Hamlet. Am întrebat-o atunci pe Stela Popescu, căci ea este personajul principal al acestui material, dacă se consideră mai populară decât Laurence Olivier sau Ion Caramitru, doi Hamleţi renumiţi. Mi-a zâmbit şi mi-a răspuns deîndată: "Da, sunt! Eu fac un gen care merge direct la inima oamenilor. Am mai avut şi norocul să joc nişte texte scrise de un mare autor de revistă, Mihai Maximilian, care a fost foarte atent la nevoile sufleteşti ale spectatorilor, ceea ce ne-a legat tare mult de public. Şi am devenit un fel de reprezentant al dorinţelor poporului... Dacă te uiţi aşa la mine, nu sunt comică! Ce-i la mine comic?! Sunt o femeie normală! Însă eu am devenit actriţă de comedie prin tot ceea ce am făcut pe scenă..."

Într-adevăr, Stela Popescu pare o femeie normală. Pare. De fapt, ea este regina Teatrului de Revistă, bineînţeles atunci când renunţă la hainele civile şi îmbracă mantia actorului.

A cucerit-o comedia, deşi profesorul său de la institut o vedea în ea pe Andromaca. "A. Pop Marţian ne-a dat ca temă pentru vacanţă să venim cu monologul unui personaj pe care îl visăm noi să-l jucăm. Eu i-am propus Chiriţa. Iar el a rămas absolut siderat. «Popescu, eu te-am luat la clasă pentru Andromaca!», mi-a spus el dezamăgit." A fost să fie Chiriţa, şi după Chiriţa multe alte personaje din piese alese de comedie.


Cea care i-a dat viaţă i-a zis, părinteşte, că nu este destul de frumoasă pentru o actriţă. Am întrebat-o pe Stela cum a reacţionat mama sa când a văzut-o prima oară pe scenă? "Venea la teatru şi zicea: «Vai, şe frumoasă e aşeea...! Şi de mine... nimic! Puiu (n.r. – soţul actriţei) i-a spus într-o zi: «Dar, Stela?!». Iar ea: «Eeee, Stela e Stela!». Abia la bătrâneţe, cu doar câţiva ani înainte de a se prăpădi, discutam despre succesul pe care îl am, despre cât de mult mă iubeşte publicul, iar ea mi-a zis: «Ai avut noroc că ţi-o ieşât!». Aşa e! Poţi fi foarte talentat şi să nu-ţi iasă maioneza asta!... Şi mi-a mai spus ceva: «Când apari tu, răsare Soarele!»." La 20 noiembrie, Stela răsare... la Sala Palatului, căci are de sărbătorit 50 de ani de teatru şi film. Regina Teatrului de Revistă şi Ciocârlia Cântecului Popular – Maria Ciobanu (care tot de cinci decenii se află în slujba publicului) – vor oferi un spectacol captivant, menit să ne readucă zâmbetele şi-n suflet.

Am fost curioasă să aflu dacă pentru "regină" cultura a început să semene cu minciuna, să aibă picioarele scurte? Iată răspunsul: "Da, cultura are picioarele scurte. Vor să facă rahatul praf! Toată campania de vedete găunoase de la televizor duce publicul în eroare! Lumea nu mai ştie ce e bun şi ce e rău, ce e frumos, ce e urât. Televizorul este, pentru omul de rând, o icoană. Totuşi românii au neapărat nevoie de un îndreptar al valorilor". Am rugat-o pe Stela Popescu să-mi dezvăluie îndreptarul pentru "şuşă". Iată explicaţia unui profesionist: "Şuşa este un spectacol improvizat, la care artiştii se adună adhoc. Acum, depinde cine se adună. Noi făceam şuşe tot timpul cu Amza, Bibanu, Toma, Bănică, Ileana Sărăroiu, Maria Ciobanu, Irina Loghin, Angela Similea, Corina Chiriac. Făceam şuşe, dar nu eram o adunătură de neterminaţi". Nu uitaţi, aşadar, la 20 noiembrie, la Sala Palatului, sunteţi invitaţi la spectacolul-eveniment, de la care nu vor lipsi nici Alexandru Arşinel, Florin Piersic, Corina Chiriac, Nae Lăzărescu, Vasile Muraru, Draga Olteanu Matei, Niculina Stoican, Gabriel Doro­banţu, Anca Ţurcaşiu etc. Doar că aceştia vor fi pe scenă, iar dumneavoastră în sală, bineînţeles după ce vă veţi cumpăra bilet de la Sala Palatului, Teatrul de Operetă sau de la Metrou Unirii 1.


Semnează al dumneavoastră, Mareşal

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu